Sök
Stäng denna sökruta.

Kartläggning av sossarnas annonser på Facebook

Socialdemokraterna försöker varje val utmåla högern som köpt av troll, av näringsliv, av ondska medan de själva gör precis vad som helst för att vinna valet. De är erkänt dåliga valspurtare och sagan om troll de drog ur Aftonbladet-hatten i veckan handlar mest om att rikta blickarna från vad de själva håller på med.  För samtidigt som de påstår att hela högerns framgång online bara beror på botar och trollfabriker köper de annonser själva för mer än tre miljoner online, ofta under varumärken de är halvöppna med att de äger. Det står på vissa ställen men annonserna är inte tydliga för folk innan de klickar på dem.  En av de mest aktiva just nu är Tankesmedjan Tiden, som egentligen inte är...

Det här inlägget är låst

För att läsa resten av det behöver du prenumerera via Patreon och betala minst 45 kr (plus moms)per månad. Om du ser detta meddelande trots att du stöttar mig via Patreon så beror det på att du inte är inloggad. Logga in och försök på nytt! Genom att prenumerera stöttar du mitt arbete med att granska makten. Du bidrar till att jag kan nå ännu fler läsare och skapa ännu bättre innehåll. Tack!
To view this content, you must be a member of Rebecca's Patreon at %%currency_sign_front%%1%%currency_sign_behind%% or more
Unlock with Patreon