Klimatet och click baits

Björn Lomborg heter den kanske sundaste personen i klimatdebatten. En dansk forskare som ägnat två decennier åt klimatdebatten, följ honom på Facebook om ni inte redan gör det.  Eftersom det finns så mycket pengar att tjäna på klimatdebatten jobbar såväl media som andra på att maximera intäkterna, det är naturligt. Nya branscher ser en chans att tjäna på att utmåla konkurrenter som anti-klimat och investerar pengar i klimatrörelsen, media har krigsrubriker där allt dåligt utmålas som klimatproblem och fattiga länder ser en chans att få mer pengar i bidrag.  Jag skrev till exempel om Maldiverna för några år sedan.  De har sedan 80-talet utmålats som största förlorarna på en förestående klimatkatastrof där vattennivån höjs för att alla isarna likt...

Det här inlägget är låst

För att läsa resten av det behöver du prenumerera via Patreon och betala minst 45 kr (plus moms)per månad. Om du ser detta meddelande trots att du stöttar mig via Patreon så beror det på att du inte är inloggad. Logga in och försök på nytt! Genom att prenumerera stöttar du mitt arbete med att granska makten. Du bidrar till att jag kan nå ännu fler läsare och skapa ännu bättre innehåll. Tack!
To view this content, you must be a member of Rebecca's Patreon at %%currency_sign_front%%1%%currency_sign_behind%% or more
Unlock with Patreon