Jag brukar säga att jag är pro market och inte pro business för jag gillar inte alla företag. Och jag gillar inte Oatly. De är aggressiva, de ljuger i sin reklam och de har inte en tillräckligt bra produkt uppenbarligen. Eftersom den inte kan marknadsföras på egna meriter utan de har från start försökt att kliva på mejeri-branschen och bönder för att framhäva sin egen produkt. Har man en tillräckligt bra produkt säljer den sig själv. Men Oatly har varje gång svingat på mjölk för att framhäva sig själva. I ett tidigare EU-beslut fick de inte längre kalla sig mjölk så de tvingades om vite att byta till dryck. Youghurt fick inte heller kallas det om det inte bestod...
Det här inlägget är låst
För att läsa resten av det behöver du prenumerera via Patreon och betala minst 45 kr (plus moms)per månad. Om du ser detta meddelande trots att du stöttar mig via Patreon så beror det på att du inte är inloggad. Logga in och försök på nytt! Genom att prenumerera stöttar du mitt arbete med att granska makten. Du bidrar till att jag kan nå ännu fler läsare och skapa ännu bättre innehåll. Tack!
To view this content, you must be a member of Rebecca's Patreon at %%currency_sign_front%%1%%currency_sign_behind%% or more