Sök
Stäng denna sökruta.

Greta-effekt = medieanka

Corona dödade inte bara människor, viruset dödade även klimatdebatten. Specifik Greta Thunbergs 15 minutes of fame.  Det var inte svårt att förutspå oavsett pandemi - hennes statistik på mentions hade redan toppat förra hösten så uppmärksamheten hade redan börjat dala men spiken i kistan kom från en wet market i Wuhan.  Media, dominerat av folk med privata sympatier för bland annat miljöfrågan, gjorde sitt bästa för att trumpeta ut "Greta-effekten" under 2019.  Aftonbladet: Svenska Dagbladet: Ny Teknik:  Göteborgsposten: Expressen:  Som i sedvanlig opinionsbildningsstil drar slutsatsen att just när det gäller böcker betalar barn och ungdomar själva. Trots att få barn och ungdomar betalar nästan något själva, varken mat, kläder eller nöjen. De äldsta tonåringarna möjligtvis. Så de som köpt...

Det här inlägget är låst

För att läsa resten av det behöver du prenumerera via Patreon och betala minst 45 kr (plus moms)per månad. Om du ser detta meddelande trots att du stöttar mig via Patreon så beror det på att du inte är inloggad. Logga in och försök på nytt! Genom att prenumerera stöttar du mitt arbete med att granska makten. Du bidrar till att jag kan nå ännu fler läsare och skapa ännu bättre innehåll. Tack!
To view this content, you must be a member of Rebecca's Patreon at %%currency_sign_front%%1%%currency_sign_behind%% or more
Unlock with Patreon