Sök
Stäng denna sökruta.

Statuera exempel som påverkanskampanj

Jag har tidigare skrivit om sådana här kampanjer, när en person låtsas vara intresserad av ett jobb för att sedan, om man nekas, använda detta som hävstång i opinionsbildning. Kvinnan i hijab som sökte jobb på SAS trots att det var tydligt att man måste ha företagets uniform utan individuell anpassning av religiös eller politisk klädsel till exempel.  Nu har döva Laith Fathulla stämt Region Stockholm för att han som döv inte kallades till intervju för ett jobb som receptionist.  I platsannonsen stod det klart och tydligt att man måste kunna kommunicera via telefon. För även om receptionistjobbet var på en tolkcentral är ju inte alla man har kontakt med i en reception döva, tvärtom är de som ringer...

Det här inlägget är låst

För att läsa resten av det behöver du prenumerera via Patreon och betala minst 45 kr (plus moms)per månad. Om du ser detta meddelande trots att du stöttar mig via Patreon så beror det på att du inte är inloggad. Logga in och försök på nytt! Genom att prenumerera stöttar du mitt arbete med att granska makten. Du bidrar till att jag kan nå ännu fler läsare och skapa ännu bättre innehåll. Tack!
To view this content, you must be a member of Rebecca's Patreon at %%currency_sign_front%%1%%currency_sign_behind%% or more
Unlock with Patreon