Igår skrev jag om WWF och att de via Pandaförsäljningen utnyttjar barn att sälja dåliga dyra prylar för så lite som 4 % i provision, eller liksom jultidningsföretagen erbjuda en massa dåliga prylar vid olika nivåer de kan välja, via en glossy stor affisch som visar ett urval av barns generella önskelista. WWF får många miljoner per år i bidrag och Pandaförsäljningen är dess största bidragsgivare, sedan flera decennier. Men mest av allt tjänar - Bonnier. För det är de som äger Pandaförsäljningen. Men hur mycket tjänar då Bonnier på att locka barn med några procents provision mot att de kränger ekologiska tygkassar och tesilar? Ingen vet. För det vill Pandaförsäljningen inte avslöja. De säljer nämligen på "kommission". Åt...
Det här inlägget är låst
För att läsa resten av det behöver du prenumerera via Patreon och betala minst 45 kr (plus moms)per månad. Om du ser detta meddelande trots att du stöttar mig via Patreon så beror det på att du inte är inloggad. Logga in och försök på nytt! Genom att prenumerera stöttar du mitt arbete med att granska makten. Du bidrar till att jag kan nå ännu fler läsare och skapa ännu bättre innehåll. Tack!
To view this content, you must be a member of Rebecca's Patreon at %%currency_sign_front%%1%%currency_sign_behind%% or more