Coop Sverige – never ending eko-story

Det började redan 2016. Då tänkte sig Coop Sverige att man skulle dra  nytta av eko-trenden rejält och hittade därför på "Eko-effekten", ett mycket ambitiöst projekt som skulle visa att när en vanlig familj bytte ut alla varor från konventionella till eko skulle deras hälsa förbättras. Ihop med filmer som visade hur giftig vanlig mat var tänkte sig Coop tjäna storkovan på nervösa av klimatångest bedövade svenskar.  Men det visade sig att man inte får ljuga för folk, och de stämdes och förlorade i Marknadsdomstolen i juni 2017. Med ett vites-föreläggande på en miljon kronor.  Den ligger för övrigt fortfarande på Youtube. upplagd av den före detta Sverigedemokraten Daniel Assai som fick sparken från riksdagskansliet. Då kan man ju...

Det här inlägget är låst

För att läsa resten av det behöver du prenumerera via Patreon och betala minst 45 kr (plus moms)per månad. Om du ser detta meddelande trots att du stöttar mig via Patreon så beror det på att du inte är inloggad. Logga in och försök på nytt! Genom att prenumerera stöttar du mitt arbete med att granska makten. Du bidrar till att jag kan nå ännu fler läsare och skapa ännu bättre innehåll. Tack!
To view this content, you must be a member of Rebecca's Patreon at %%currency_sign_front%%1%%currency_sign_behind%% or more
Unlock with Patreon