Media visste om tältkampanjen

Det här varför folk är irriterade och less på media. För att de gång på gång tas med handen i syltburken men avslöjas av folk i ny media. Och därför är deras slutsats att de inte, som man kan tro, borde bli bättre på sitt jobb utan måste motarbeta yttrandefriheten. Genom till exempel den kampanj Karin Pettersson på Schibstedt är anställd för att driva för hennes mäktiga mediehus räkning mot Google och Facebook så att de stänger igen kanaler som bland annat mina.

Tältlägret visade sig inte vara ett läger alls och ingen bodde där. Istället var det en tältkampanj.

En social strejk arrangerad av en vänsteraktivistisk bostadsgrupp som heter Ort till Ort, nära associerade med de gamla vanliga i kretsen kring AFA. Mer om vad en social strejk är kommer längre ner.

Jag kan idag bevisa att samtliga redaktioner som skrev om det fejkade tältlägret i Solna visste om att det var en kampanj. För Ort till Ort skickade nämligen ett pressmeddelande. 

De skickade ett pressmeddelande den 2 november och ett nytt med rättelse den 3 november, då med kontakter. Men man ser från avsändaradressen att mailet kom båda gånger från Ort till Ort.

Ahmad är Ahmad Wani som jag skrev om i förra inlägget. Ingenjören från Syrien som fixade jobb till sig själv på Skanska. Scott Springfeldt står som kontaktperson från Ort till Ort.

Efter Nyheter Idags artikel och mitt inlägg skrev Mitt i Solna om anklagelserna och då intervjuades Springfeldt. Men då hävdar tidningen att att Ort till Ort “engagerat sig i fallet”. Inte en rad om att de skickade pressmeddelandet. Som även redaktionen på Mitt i alltså fick, det syns i mottagarraden på mailet ovan.

Och givetvis stämmer inte det Springfeldt säger heller. Tälten var tomma kl 7 när polisen kom och rev tältkampanjen, för något läger är det inte. Det säger polisen. 

Just Springfeldt är en återkommande källa för Mitt i Solna. I en artikel kl 22.12 igår publicerar de en intervju med honom samt publicerar hans egen bild som illustrerar “mötet” som hölls, till synes utomhus.

Springfeldt är bostadsaktivist. Han bor inte i Solna utan i Skärholmen och är forskare i socialantropologi vid Stockholms Universitet. Med ett engagemang som vänsteraktivist i bagaget, bland annat medverkade han i tidningen Brand 2017 på just temat “social strike” som tältkampanjen kan betraktas som. Tidningen Brand är en gammal socialistisk tidning som även den autonoma vänstern finns nära kopplad till. Som till exempel terrorstämplade AFA.

“Den sociala strejken berör arbetslösa, studenter, prekärt anställda, migranter och boende kämpande mot hyreskonflikter”

Det är var tältkampanjen var. Inte ett sätt för migranter att protestera mot att avtalet de frivilligt skrivit på löpt ut. Utan en vänstergrupp använde tillfället att fixa en social strejk i form av ett “tältläger”, skickade sedan pressmeddelande till samtlig media och politiker och fick sedan enormt PR-spinn på kampanjen där kampanjen framställdes som ett verkligt tältläger.

I syfte att bilda opinion för framför allt bostadsfrågan.

En annan person som engagerade sig är vänsteraktivisten och läkaren Roya Hakimnia.

I mailet hon igår skickade till Solnas politiker framställer hon sig som Solna-bo och medlem i V. Hon stod på plats 35 på riksdagslistan för Vänsterpartiet i Solna i valet 2018. Man kan också läsa att hon varit kommunpolitiskt aktiv för sossarna.

Hakimnia har varit med i fler partier. Hon var efter engagemanget i sossarna Feministiskt Initiativs tredjenamn till riksdagen i valet 2010. 

Det glömde hon skriva i mailet, kanske tycker hon att det är pinsamt eftersom de ju i valet fick 0,46 % till riksdagen. I Läkartidningen sa hon att hennes viktigaste frågor är papperslösas vård. Ett väldigt underligt fokus från en läkare tycker jag, vars uppdragsgivare ju är alla människor som betalar skatt i det landsting man arbetar. Medan illegala invandrare alltså inte har rätt att ens vara i landet.  

Hakimnia är en känd aktivist. Redan 2009 uppmärksammade public service (vad annars?) hennes blogg i programmet Brunchrapporten i P3. 

Hon är även aktiv i föreningen Socialistiska läkare, har skrivit ledare i LO/S-tidningen Dagens Arena, skriver ledare i ETC, är med på Socialistiskt Forum och är med i demonstrationer med AFA-anknutna Allt åt Alla. 

Hon är med andra ord inte alls bara en granne i Solna utan en känd och mycket aktiv vänsteraktivist med siktet inställd på riksdagen, som hon testat flera gånger för olika partier nu utan framgång. 

Lika lite som Scott Springfeldt bara råkar engagera sig i “tältlägret”.

Så media visste att det var Ort till Ort som låg bakom. Ändå lurade de medvetet läsarna att det var ett riktigt tältläger. Och har mig veterligen inte infört någon som helst rättelse heller.

Är det inte pikant att det är samtliga redaktioner som själva driver kalkonprojektet faktiskt.se?

DN, SR, SvD och SVT har samtliga skrivit om “tältlägret”. Samtliga redaktioner fanns inkluderade i mailet från Ort till Ort. 

De behöver ju hjälp.

Varsågoda. 

Nu kan samtliga tidningar införa rättelser i sina respektive artiklar om tälten som visade sig vara en social strejk orkestrerad av kända vänsteraktivister. 

……………………..

Bli en Patreon – välj valfri summa från 1 dollar per månad och ingen bindningstid

Swish: 0762096244 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Namn *