SvD Näringsliv och kampanjen mot Facebook

Schibsted och Bonnier fortsätter sin kampanj mot Facebook. Målet är att även svenska politiker ska lagstifta. Mitt syfte med att hela tiden följa upp det här är att politikerna INTE ska gå på denna klassiska opinionsbildning som har noll och ingenting med nyheter att göra. Även om media ohederligt saluför det som det. News and views, viktigt att hålla isär och detta är inget annat än views. Idag i SvD Näringsliv, under Nyheter, där man kan förvänta sig just nyheter om företag skriver tidigare DN-medarbetaren Birgitta Forsberg vad hon kallar ett "porträtt" av Mark Zuckerberg. Men det är ytterligare en kampanjartikel. En rätt oförskämd sådan faktiskt. Den inleds med att beskriva honom som något slags nervvrak. I Forsbergs värld verkar...

Det här inlägget är låst

För att läsa resten av det behöver du prenumerera via Patreon och betala minst 45 kr (plus moms)per månad. Om du ser detta meddelande trots att du stöttar mig via Patreon så beror det på att du inte är inloggad. Logga in och försök på nytt! Genom att prenumerera stöttar du mitt arbete med att granska makten. Du bidrar till att jag kan nå ännu fler läsare och skapa ännu bättre innehåll. Tack!
To view this content, you must be a member of Rebecca's Patreon at %%currency_sign_front%%1%%currency_sign_behind%% or more
Unlock with Patreon