Bonnier och Schibsted ser dig

Kampanjen mot sociala medier rasar vidare. Bonnier och Schibsted har inte tänkt att dra ner på takten. Men låt er inte luras - mediebolagen vet minst lika mycket om er som Google och Facebook. Via sina enorma databaser. Vars information ni gett dem tillstånd att lagra och dessutom gett dem tillstånd att ge till vem de vill.  Jag har fortsatt att granska granskarna. Och hittar databaser och personuppgifter under alla stenar jag hittills lyft. I Expressen, Bonnier-företaget som driver kampanjen hårdast, kunde man nyligen läsa en genomgång om vad Facebook vet om dig. Aftonbladet hade en kolumn strax efter som kollade Google. Slump? Expressen 29 mars 2018 har en reporter kollat vad Facebook vet. Notera "med några få knapptryck". I en...

Det här inlägget är låst

För att läsa resten av det behöver du prenumerera via Patreon och betala minst 45 kr (plus moms)per månad. Om du ser detta meddelande trots att du stöttar mig via Patreon så beror det på att du inte är inloggad. Logga in och försök på nytt! Genom att prenumerera stöttar du mitt arbete med att granska makten. Du bidrar till att jag kan nå ännu fler läsare och skapa ännu bättre innehåll. Tack!
To view this content, you must be a member of Rebecca's Patreon at %%currency_sign_front%%1%%currency_sign_behind%% or more
Unlock with Patreon