Arbetarrörelsens opinionsbildning – en genomgång

Jag kände att det var dags att både uppdatera och påminna om hur väl organiserade arbetarrörelsen är inom opinionsbildning. Det har nämligen absolut mest folk och mest pengar inom opinionsbildning. Varje val försöker de hävda att "näringslivet" är så mäktiga men de bortser från att företagare inte vill och kan vara politiska. De säljer produkter till alla oavsett politik. Svenskt Näringsliv då? De har ju jättemycket pengar? De består av över 60 000 företagare och ger inte en enda krona till ett politiskt parti. Det står i deras stadgar. I gengäld står det i Moderaternas stadgar till exempel att de i sin tur inte tar emot pengar från juridiska personer alls. Bara privatpersoner. Visst lägger olika arbetsgivarorganisationer och branschförbund...

Det här inlägget är låst

För att läsa resten av det behöver du prenumerera via Patreon och betala minst 45 kr (plus moms)per månad. Om du ser detta meddelande trots att du stöttar mig via Patreon så beror det på att du inte är inloggad. Logga in och försök på nytt! Genom att prenumerera stöttar du mitt arbete med att granska makten. Du bidrar till att jag kan nå ännu fler läsare och skapa ännu bättre innehåll. Tack!
To view this content, you must be a member of Rebecca's Patreon at %%currency_sign_front%%1%%currency_sign_behind%% or more
Unlock with Patreon