SvD fortsätter att göra smygreklam

Svenska Dagbladet Näringsliv, som jag tar upp som ett exempel på tidningar som tyvärr allt för ofta blandar ihop News och Views i sin Näringsbilaga och därmed skapar mer agendasättande journalistik än rapportering, fortsätter att göra smygreklam för koncernbolag. Jag har visat att de har en historia av det och idag har det hänt igen.  I deras nyhetsdel i SvD Näringsliv kan man idag läsa den här rubriken: I ingressen står Christina Söderberg benämnd som sparekonom, utan tillhörighet till bolag. Men senare i texten framgår det att hon jobbar på Compricer. Ingen annan är heller intervjuad än just Compricer, till exempel marknadsledande Pricerunner. För Compricer är uppstickaren och är nummer två. Artikeln intervjuar alltså bara en person, som av en...

Det här inlägget är låst

För att läsa resten av det behöver du prenumerera via Patreon och betala minst 45 kr (plus moms)per månad. Om du ser detta meddelande trots att du stöttar mig via Patreon så beror det på att du inte är inloggad. Logga in och försök på nytt! Genom att prenumerera stöttar du mitt arbete med att granska makten. Du bidrar till att jag kan nå ännu fler läsare och skapa ännu bättre innehåll. Tack!
To view this content, you must be a member of Rebecca's Patreon at %%currency_sign_front%%1%%currency_sign_behind%% or more
Unlock with Patreon