Coop och bluff-filmen

Coop, ni vet matvarukedjan som i grunden är en del av arbetarrörelsen, har blivit stämda. 2015 lanserade de en liten reklamfilm - Ekoeffekten. I den låter de en vanlig familj först äta mat från konventionell odling (som vanligt jordbruk kallas) och sedan äta enbart ekologiskt under två veckor. Resultatet använde sedan Coop som vetenskapliga bevis i en reklamfilm för sitt ekologiska sortiment. I början av filmen ser man olika bönder med stora maskiner som sprayar sina odlingar. Som ni ser sitter killen halvnaken och kör utan att ens sitta i en hytt. Vilket man givetvis inte får när man hanterar bekämpningsmedel. Är det sådana varor som Coop menar att de köper in i sitt andra sortiment, den stora majoriteten av varorna Coop-butikerna...

Det här inlägget är låst

För att läsa resten av det behöver du prenumerera via Patreon och betala minst 45 kr (plus moms)per månad. Om du ser detta meddelande trots att du stöttar mig via Patreon så beror det på att du inte är inloggad. Logga in och försök på nytt! Genom att prenumerera stöttar du mitt arbete med att granska makten. Du bidrar till att jag kan nå ännu fler läsare och skapa ännu bättre innehåll. Tack!
To view this content, you must be a member of Rebecca's Patreon at %%currency_sign_front%%1%%currency_sign_behind%% or more
Unlock with Patreon