Idag skriver Svenska Dagbladet Näringslivs största profil Carolina Neurath om nischbanker och deras utlåning. Tyvärr i samma tesdrivna och sensationsjournalistiska anda som kommit att prägla näringslivsjournalistiken numera, där SvD Näringsliv utmärkt sig särskilt. Det verkar inte längre handla om att nyfiket och objektivt beskriva företag, händelser och företeelser i näringslivet. Istället har det blivit ett forum för åsikter mer än fakta och kvällstidningskommersialism i klickonomin istället för verkliga granskningar. En plattform journalisterna använder för att bygga sina egna, personliga varumärken på snarare än att ge läsare värdefull information och kunskap om näringslivet. Just den här artikeln fångade mitt intresse, för att jag själv jobbat på en nischbank i fyra år från år 2000 och framåt. Jag är civilekonom i grunden,...
Det här inlägget är låst
För att läsa resten av det behöver du prenumerera via Patreon och betala minst 45 kr (plus moms)per månad. Om du ser detta meddelande trots att du stöttar mig via Patreon så beror det på att du inte är inloggad. Logga in och försök på nytt! Genom att prenumerera stöttar du mitt arbete med att granska makten. Du bidrar till att jag kan nå ännu fler läsare och skapa ännu bättre innehåll. Tack!
To view this content, you must be a member of Rebecca's Patreon at %%currency_sign_front%%1%%currency_sign_behind%% or more